TEATRU. Gulliver in tara amintirilor

  • Recomandă articolul
Exista o tripleta regizorala magica a anilor ’90 – Alexandru Dabija, Mihai Maniutiu, Tompa Gábor – care, in pofida evidentei personalizari estetice a fiecaruia, are vocatia de a fi marca generatiei sinonime cu iesirea din comunism. Ultimii doi detin si atuul de a fi cei mai performanti translatori in scena ai pieselor lui Eugen Ionescu, cel putin pentru celebrele Lectia si, respectiv, Cintareata cheala. Ei bine, Dabija li se alatura cu brio, dar si cu o ciudata logica a discretiei instrumentelor scenice acolo unde abia mai stiam din legendele cu Aureliu Manea ca, in vremuri imemoriale, se va fi facut si teatru: la Turda! Ei bine (iata o veste minunata), intr-unul dintre teatrele etalon ale griului si ale „locului unde nu se intimpla nimic“ lucrurile par sa ia un alt chip, gratie imaginatiei noului director, actorul Cornel Raileanu. Din toamna, acesta si-a adus la teatrul turdean absolventii de la Cluj si a inceput sa construiasca in pofida cenusiului obicei. Miezul primaverii a adus astfel primul gest de anvergura, sprijinit in mod fericit si de Fundatia familiei Ratiu, de Centrul Cultural Francez din Cluj sau de Compania de Teatru Escurial, asadar premiera spectacolului Omul cu valizele. Unui fel de revenire din […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }