TEATRU. „Îmi doresc spectacole inteligente, foarte bine lucrate, care să emoţioneze publicul“
Interviu cu Radu DINULESCU, directorul Festivalului EuroUnderground de la Arad
- 28-10-2011
- Nr. 598
-
Anca GIURA
- Arte
- 0 Comentarii
Radu Dinulescu este un regizor de teatru premiat la Avignon, un păpuşar implicat în ample proiecte internaţionale, un inimos şi vizionar director de festival, un scenarist îndrăznind teme precum sărăcia, excluderea şi balansul de Titanic al economiei europene. Manager al Teatrului arădean de Marionete, Radu Dinulescu a iniţiat EuroMarionete Arad 2011 (1-11 octombrie) proiectul a reunit doisprezece ţări participante, în unsprezece zile de festival, cu aproape cincizeci de reprezentaţii unice. Deşi cosmopolit, reunind păpuşăria cu undergroundul teatral, tematica festivalului s-a arătat extrem de incitantă. Astfel că spectatorii au asistat în doze şi în jocuri diferite la exhibarea unei revolte şi a unei disperări topite în tandreţe, aceea a omului contemporan înseriat, hologramat, însingurat, închis între ecrane. O revoltă claustrofobică ce devine catharsis. De la decrepirea trupului feminin în Trei Bătrîne după Alejandro Jodorowsky (o hiperironie faţă de femeia bionică) la tandreţea scrisorilor mateivişnieciene „pe sînii unei prinţese chineze“, de la revolta omului claustrat şi hologramat al pieselor marca Theo Herghelegiu la sadismul transpus în cabaret în Fată moartă plimbîndu-se (Ungaria), de la ecranările unui mussetian Lorenzaccio jucat de către maghiari la erotismul de balet contemporan al timişoreanului C. Tibor, de la duioşia marionetelor din andersenianul Tovarăş de drum (Teatrul de […]