TEATRU. Pe cine pariem la debut?

  • Recomandă articolul
Conjuctura, spune el, l-a făcut să monteze, pînă acum, doar în Bucureşti. Spectacole făcute de el în vremea facultăţii au fost preluate de teatre profesioniste din Capitală, a fost nominalizat la Premiul UNITER pentru Debut (o categorie nu foarte de bun augur pentru regizori, spun unii) şi a montat în două teatre de stat extrem de importante din Bucureşti – Naţionalul (Purificare de Petr Zelenka) şi Teatrul Odeon (Pentru că pot de Arthur Kopit) –, cea mai nouă producţie a sa fiind Cabina artistelor a cehului Arnost Goldflam, la ArCuB. În ultimii ani, nici un tînăr absolvent de re-gie nu a avut o asemenea expunere publică, în cel mai pretenţios oraş teatral al ţării, încă de la debut, şi sînt destui regizori afirmaţi care nu lucrează trei spectacole pe an – care ar fi, deci, „secretul“ lui Alexandru Mâzgăreanu?   Spectacolele de „şcoală“ care au atras atenţia asupra lui, Romanţioşii, Fool for Love (pentru care a şi fost premiat la Piatra Neamţ, cu Ana Ularu, Adrian Nicolae, Ionuţ Vişan şi Vasile Flutur, unii dintre cei mai talentaţi tineri actori ai promoţiei lor), Funcţionarii, dovedeau o preferinţă pentru situaţii dramatice puternice, cu personaje bine conturate, tratate funciarmente realist, un interes pentru […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.