TEATRU. „Pentru copii nu poţi propune forme fără fond“

Dialog cu Oana LEAHU

  • Recomandă articolul
Oana Leahu e regizoare. E şi decana Facultăţii de Teatru a Universităţii de Arte din Tîrgu Mureş. Dar, din nou, e regizoare – o foarte apreciată creatoare de spectacole pentru copii şi de animaţie, genuri-Cenuşăreasă în spaţiul artistic românesc. De unde şi acest dialog, în plin sezon de tăieri de tot felul, despre nevoia de poveşti a copiilor şi oamenii care le fac posibile.   Nu ai făcut regie pentru teatrul de animaţie în facultate, cum ai ajuns să te ocupi atît de mult de zona copilăriei? Care a fost primul tău spectacol? Primul meu spectacol a fost imediat după terminarea facultăţii, la Teatrul de Nord din Satu Mare, unde am făcut Hansel şi Gretel, pe un scenariu al meu. A fost o provocare, pentru că am refuzat să lucrez cu doi actori de 20 de ani în rolurile titulare şi am ales chiar doi copii. La Satu Mare am ţinut un atelier care a durat o lună şi la care am avut 30 de copii; doi dintre ei au primit rolurile principale, iar alţi zece au făcut parte din distribuţie, au avut ceva de făcut. Cea mai mică dintre „gîze“ avea doi ani şi jumătate şi unul dintre actori […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.