TEATRU. Regele moare cu fantezie, cind regizorul are clasa
- 30-07-2002
- Nr. 127
-
Cristina RUSIECKI
- Arte
- 0 Comentarii
Theatrum Mundi, Bucuresti – Regele moare, de Eugen Ionescu Regia: Victor Ioan Frunza. Scenografia: Adriana Grand. Muzica: Marius Leau. Cu: Marius Bodochi, Florina Cercel, Gabriela Butuc, Viorel Paunescu, Irina Birladeanu, Marius Gilea, Ligia Duna (soprana). Orchestra: Marius Leau, Eugenia Leau, Lisandru Aureliu, Miron Vasilescu, Ligia Duna. Doua sint liniile de forta pe care regizorul Victor Ioan Frunza si-a ridicat constructia scenica la Theatrum Mundi: solutia scenografica, nemaivehiculata in spatiul scenic de la noi – cel putin de o buna bucata de vreme – si exceptionala prestatie a lui Marius Bodochi in rolul principal din Regele moare, textul lui Eugen Ionescu. Daca exista o trasatura care leaga ultimele spectacole ale lui Victor Ioan Frunza, aceasta este un soi de manifest pentru normalitate si coerenta, un refuz al hiatusului sau al sincopei socante. Oricit de eclectice au fost, modalitatile scenice abordate, uneori pina la incongruenta, bagheta regizorala a ultimelor productii a staruit in armonizarea tuturor solutiilor disparate (vezi, de exemplu, ariile interpretate de mezzosoprana si masinaria constructivista de pe scena), astfel incit spectacolul sa ramina unitar si usor de inteles. In Regele moare, ca semn exterior al invizibilei miini regizorale atotdatatoare de unitate, sta, desupra tuturor, o bucata de ceas ale carui […]