TEATRU. Scena contra real, teatru versus performance

  • Recomandă articolul
Condemned no to cheat (Virginie Magnat) Woyzeck (Teatrul „Maria Filotti“, Braila, 2004) e prima montare (dintr-o serie nu foarte lunga) a lui Radu Apostol care nu-si initiaza spectatorul in tema ei printr-o instalatie de public, cum erau expozitiile din debutul adaptarii dupa Before Breakfast de O’Neil sau din cel al lui Drept ca o linie de Luis Alfaro (unde intrarea in sala se facea pe o scara drapata cu matase si flancata de portrete ale unor artisti morti de SIDA). De fapt, Woyzeck e un spectacol pe care optiunile artistice anterioare ale regizorului nu-l anticipau cu nimic, ba dimpotriva; s-ar putea spune – si s-a zis – ca nimic nu leaga textul lui Büchner, chiar in versiunea lui Apostol, de teatrul implicat de care acesta parea sa fie atasat. Nimic, in afara de elementele esentiale: estetica postmoderna (de unde libertatea eclectica a cheilor de lectura si constructie) si debordanta imaginatie, nu in ultimul rind vizuala, de natura onirica, a directorului de scena. Mai mult decit atit, in ciuda aparentei, teza nu lipseste nici aici, doar ca a devenit mai putin explicita si gliseaza cu un surplus de gratie intre strategiile teatralitatii si cele ale performance-ului, ale performativitatii, de fapt, care-si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }