TEATRU. Unde e comeata…?

  • Recomandă articolul
Amuzant, dar confuzant, cam așa s-ar putea rezuma cel mai recent spectacol al lui Alexandru Dabija de la Teatrul Odeon. C.F.R. – Cometa, copilul şi căţelul pornește de la cinci texte scurte ale lui I.L. Caragiale (sărbătorit, de altfel, la nivel național în 2012), și anume, Despre cometă – pre­legere populară, Justiţia română. Secţia corecţională, D-l Goe, Bubico şi Atmosferă încărcată, pe care le amestecă, le scutură bine și le servește drept cocteil lejer, de vară, destinat unor spectatori dornici să scape de canonul caragialian (după cum combinatoric și de-canonizant fusese și Ionesco – Cinci piese scurte, tot de Dabija și tot la Odeon).   Să-ncepem prin a spune că dacă ingredientele nu se leagă tocmai bine de data asta nu e pentru că Alexandru Dabija nu s-ar pricepe, în general, la dramatizări și combinații de texte de facturi diferite – o face de multă vreme și de cele mai multe ori îi reușește (la ACT, mai bine în Absolut! decît în Capra cu trei iezi, la Național, foarte bine în Un duel etc.). Ca urmare, nu se leagă acum din cu totul alte rațiuni, obscure și chiar inefabile: actorii sînt buni, cum sînt ei mereu la Odeon (în Controlorul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }