TEHNO. Consumatori de identitati

  • Recomandă articolul
Utilizarea Internetului este privita astazi mai mult in latura sa economica si politica, si mai putin sub raport psihologic. Cel putin la nivelul presei, oricine are curiozitatea sa deschida paginile dedicate fenomenului, de la coloanele din New York Times si Washington Post pe care le rasfoim la (aproape) orice chiosc, pina la colectiile de rubrici digitale instrumentate de marile portaluri, gen Yahoo! sau Altavista, poate observa ca interesul analistilor nu se raporteaza in mod direct la problematicile psihologice si identitare decit in masura in care traseele acestora se intersecteaza cu cele ale e-conomiei (economia electronica – motor al prosperitatii in Noua Ordine Mondiala), ale ideologiei politice (furnizoare de capital social pentru structurile de putere ale globalismului) si, eventual, ale psihiatriei (garant al „reparatiei“ soft-urilor mentale in societatea cibernetica). Chiar si atunci cind dezbaterea psihologiei Netizen-ilor e indeajuns de stimulativa pentru a conduce la redactarea unor tratate (cum se intimpla in cazul lui Sherry Turkle, profesoara de sociologie a stiintei la MIT si autoare a volumului Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet, 1995), tentatia de a juca rolul educativ si terapeutic al cyber-shrink-ului (in dauna celui mai „steril“ al psiho-sociologului) e predominanta. Asa stau lucrurile si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }