Texte de teatru nou

  • Recomandă articolul
De citiva ani, Alina Nelega – unul dintre cei mai talentati si profesionisti dramaturgi ai ultimilor cincisprezece ani, scrie, in mod programatic, (aproape) exclusiv monodrame, puse in scena, in premiera, la Tirgu Mures, dar urmindu-si apoi cariera si prin alte locuri, teatre, tari. Kamikaze face, astfel, parte dintr-o serie inceputa acum patru ani cu Euri (montata de autoare, jucata de Roxana Marian), continuata cu Decalogul dupa Hess (regia Gavril Cadariu, cu Nicu Mihoc) si Amalia respira adinc (in aceeasi regie, cu Monica Ristea-Horga); doar Decalogul… a fost publicat in Romania. Spre deosebire de ele insa, Kamikaze e un text teatral construit din doua monologuri in oglinda, doua versiuni antipodice ale aceleiasi povesti, care sint, in fapt, doua optiuni antagonice de viata si moarte. Alina Nelega are o stiinta foarte precisa a storytelling-ului, a narativitatii teatrale, ceea ce face din piesele ei partituri ideale pentru actori puternici, vitali, cu forta de creatie, si are, in egala masura, un simt al situatiilor existentiale la limita, fie ele pragul libertatii, al mortii auto-induse sau al investigatiei identitare in criza. E ceea ce face substanta dramaturgiei ei si, totodata, a deteatralizarii din care Alina Nelega si-a facut un principiu artistic. Principiu pentru care accesul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }