THE DANCE IN THE MIRROR/DANSUL IN OGLINDA (II)

  • Recomandă articolul
Stagiunea a inceput de nici o luna la Centrul National al Dansului Bucuresti, Restart a venit si a trecut. Compania Béjart s-a intors la Bucuresti, cu un spectacol-remember, L’Amour, la Danse, iar Gigi Caciuleanu a facut prima piesa a sa cu o companie 100% romaneasca, OuiBaDa, la Teatrul de Comedie. Si a avut loc prima intilnire-dezbatere din seria celor patru pe care le vom organiza in aceasta toamna: Dans si psihanaliza, careia acest supliment ii va destina spatiul cel mai extins. in cadrul creatiilor coregrafice care au schimbat istoria dansului, cum ar fi regindirea baletelor clasice realizata de Mats Ek, fenomenul teatru-dans impus definitiv de Pina Bausch, anumite creatii ale lui Jérôme Bel sau ale coregrafei portugheze Vera Montero au la baza fie conceptii psihanalitice folosite ca instrument in respectivele creatii, fie analize de continut transpuse in limbaj coregrafic. Dat fiind rolul psihanalizei ca „stiinta“ in dezvoltarea artei dansului, ni s-a parut interesanta aducerea in dezbatere a conexiunii dintre cele doua, intr-un context care s-a dovedit a stirni „curiozitatea“ cu precadere a coregrafilor si dansatorilor, o dezbatere cu destul de multe focuri de artificii. (I.P.)
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }