Tihna miresmelor. Atelier centenar

GALERIE FOTO

  • Recomandă articolul
În 2014 se împlinesc 100 de ani de la naşterea pictorului George Ştefănescu-Râm nic, una dintre personalităţile-surpriză, dacă ne referim la recitirea istoriei recente a artei româneşti. După o carieră de scenograf la Teatrul Bulandra, artistul a evoluat spre libera abstracţie cromatică, în discreţia concentrată a atelierului bucureştean, apoi în atelierul din Lüdinghausen, lîngă Münster. O creaţie picturală care „trece rampa“, la propriu şi la figurat, poate avea drept dublă efigie – de epocă istorică şi de talent nativ – pînza de mărime naturală cu bustul Luciei Sturza Bulandra ca Nebuna din Chaillot. Tipul de picturalitate este uimitor de complex, colcăitor în verde reptilian şi roşuri de fard fellinian. Acest „bonnardism“ altoit pe măştile lui Nolde degajă o tensiune teribilă pe chipul încondeiat expresionist. Portretul marii actriţe este o lucrare mare, necunoscută publicului, din colecţia de familie a unui pictor longeviv, pe cît de discret, pe atît de spectaculos. Peisaje bucureştene imaginate În 28 octombrie 2014, în Sala „Mitiţă Constantinescu“ a Palatului Băncii Naţionale, a avut loc prezentarea publică a albumul monografic de pictură, grafică şi scenografie: Discreta Frumuseţe – George Ştefănescu-Râm nic (1914-2007). Expoziţia, ai cărei curatori au fost criticul de artă Aurelia Mocanu şi arhitectul Radu Ştefănescu, fiul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }