Timbuktu, nouă luni mai tîrziu

  • Recomandă articolul
Jasna Zmak trăieşte la Zagreb, e dramaturg (în sensul prea puţin practicat, în România, al cuvîntului), scrie pentru revista de artele spectacolului Frakcija şi lucrează cu o companie de teatru numită Montazstroj – care a produs, în 2008, o versiune unică după romanul Timbuktu al lui Paul Auster. Proiectul, a cărui miză era găsirea de stăpîni pentru cîinii vagabonzi distribuiţi în spectacol, le-ar putea aduce aminte spectatorilor români de un proiect cu implicare socială asumată, funcţionînd în acelaşi cadru conceptual (un material dramaturgic „clasic“, o distribuţie majoritar „non-profesionistă“ şi un apel direct la acţiune adresat publicului) – e vorba despre Acasă, piesa Ludmilei Razumovskaia, pusă în scenă de Radu Apostol la Teatrul „Ion Creangă“ din Bucureşti, cu şi pentru „copii ai străzii“. Textul Jasnei Zmak despre Timbuktu, o mostră a ceea ce se numeşte scriitură performativă, a fost prezentat în cadrul secţiunii „Zoo“, la conferinţa Performance Studies International (Zagreb, 24-28 iunie 2009), a primit un premiu din partea Editurii Routledge şi e acum publicat în premieră. Intertitlurile aparţin redacţiei.   „E evident că ateismul meu teatral se clatină încă – credinţa-mi în capacităţile paranormale ale comunicării teatrale continuă să prospere, datorită lui Timbuktu.“ (Petar Sarjanovic) „Timbuktu a avut în mod […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }