Tîrgul de carte de la Frankfurt văzut din interior – jocul de-a scandalul

  • Recomandă articolul
Guillermo Schavelzon este unul dintre cei mai importanţi agenţi literari, avîndu-i în portofoliu pe Paul Auster, Ernesto Sábato, Manuel Puig şi pe mulţi alţii, mai ales din zona hispanică. Conduce agenţia literară care îi poartă numele, cu sediul la Barcelona.   Anul acesta aş fi împlinit 30 de ani de participare consecutivă la Tîrgul de carte de la Frankfurt, dacă, într-un an, nu s-ar fi întîmplat ca un cutremur să distrugă jumătate din Ciudad de Mexico, unde locuiam la vremea aceea, şi să fiu astfel nevoit să renunţ la călătorie. Frankfurt: cea mai mare şi mai impresionantă reuniune internaţională a profesioniştilor din domeniul cărţii. Un tîrg la care nu pot participa decît profesioniştii, unde nu se vînd cărţi şi unde nici măcar locuitorii Frankfurtului nu pot intra – trebuie să aibă ceva cu totul ieşit din comun ca să continue să existe de mai bine de 50 de ani. 8.000 de jurnalişti, 50.000 de profesionişti din domeniu, o imensitate făcută din opt pavilioane separate, fiecare cu patru etaje; zeci de mii de camere de hotel plătite cu un an înainte, la preţuri scandaloase. Care e secretul unui asemenea succes? Acoperirea de presă e enormă şi mă uimeşte să văd cum […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }