Transparente si alternante. Interviu cu Stefania CENEAN

  • Recomandă articolul
In Livada de visini. Jurnal de spectator, George Banu afirma ca livada poate fi reprezentata in totalitatea ei sau deloc. Ati optat pentru vreuna dintre aceste figurari? Am gindit livada ca pe un spatiu general, in care si personajele de aici, si cele de dincolo pot convietui, ca si in realitate, de altfel. Livada este, probabil, o metafora. Ea reprezinta orice lucru pretuit pe care il pierdem din diferite motive, dar de care, totusi, nu ne putem desprinde. E ca o retraire mediata de amintiri si revigorata continuu. Am incercat sa nu fiu sub presiunea altor mari spectacole si sa gasesc drumul care duce spre livada. Si care a fost acest drum? Cred ca a fost reflectia pe care o am in general asupra textelor lui Cehov, asupra lumilor suprapuse din piesele sale. Ma gindesc daca nu cumva il situez in planul preferintelor mele deasupra lui Shakespeare. A fost o incursiune in subconstient, acel subconstient plin de informatiile care se aduna de-a lungul unei vieti. I-am avut alaturi in acest parcurs pe Sorin Militaru, pe care il consider un regizor foarte talentat – Pescarusul lui este un spectacol profund –, pe coregraf si pe compozitor. Alternantele cromatice pe care le-ati […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }