Tratamente teatrale

  • Recomandă articolul
Exista succese si succese, administrate dupa retete. De Sade…-ului de la Odeon nu i se poate nega un succes de public, iar acelasi lucru e valabil si pentru cele Sase personaje in cautarea unui autor de la Teatrul Bulandra. Daca Sade…-ul place pentru asa-zisa abordare libera intr-un spectacol a unui subiect controversat privind viata marchizului, Sase personaje… este un spectacol care place cel putin dintr-un punct de vedere: poarta marca (blazonul, pecetea, insemnul, patina, heraldica…) maestrului Ciulei. Daca Sade…-ului ii cade vocala finala, devenind un simplu adjectiv englezesc construit grosier pe memoria filmului Quills, spectacolului de la Bulandra ii ramine amprenta unui ilustru regizor. Mai departe lucrurile se despart definitiv si nu sufera comparatie sau alaturare. Poate doar in privinta succesului de public amintit anterior. Spectacolul regizorului Liviu Ciulei este unul construit profesionist, in sensul mestesugului artei regizorale, verificat minutios si pasional in toate detaliile sale. Luminile atent studiate – urmarind acribios mimica, gestica, miscarea precisa a actorilor pe scena, decorul, actorii insisi – toate construiesc o euritmie, care da, e adevarat, aparenta unei autonomii de functionare. Cu toate acestea, insa, spectacolul nu trece granita inscenarii propriu-zise a textului pirandellian. I se poate imputa o lipsa de viziune in profunzime […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }