Trei legi pentru haosul nostru

  • Recomandă articolul
PI=P1+P2+… PI1=ş∑R1xCR)+(∑RG1xCRG)+(∑S1xCS)ţxCC1, în care CS=coeficientul de serviciu de spectacole, CC1=coeficientul de complexitate a (al, în original) rolului/funcţiei în producţia 1 etc. Nu vă speriaţi, nu sînt matematici speciale, e doar formula de calcul a salariului unui angajat dintr-o instituţie de spectacole sau concerte, conform noilor norme metodologice, adoptate prin Hotărîre de Guvern pe 10 decembrie 2008. Nu cu mult înainte, la sfîrşit de noiembrie, o altă HG dădea autorităţilor finanţatoare (locale sau centrale) dreptul de a modifica discreţionar, prin simpla informare, contractele de management ale directorilor de teatre etc. (inclusiv bugetul acordat instituţiei). La începutul anului, o Ordonanţă de Urgenţă, cea care interzicea cumulul pensiei cu salariul de la stat, a pus încă o grenadă la fundamentul, şi aşa fragil, a ceea ce a însemnat pînă acum sistemul instituţiilor de spectacol.   Curatul mecanism de tîmpenie   Din dorinţa de a îndepărta din instituţiile de spectacol şi concerte artiştii-paraziţi, cei care, angajaţi pe perioadă nedeterminată, nu mai joacă de ani de zile, şi de a mări veniturile celor activi, Ministerul Culturii al dlui Iorgulescu, prin eforturile secretarului de stat Demeter András, a creat un nou algoritm de stabilire a retribuţiilor: cel de mai sus, suprema tentativă de obiectivare a prestaţiei […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }