Trenuri…

  • Recomandă articolul
Iluzie pe roti Totul a inceput – cum altfel? – cu o calatorie. O calatorie cu trenul in Statele Unite. Pasagerul, un inginer belgian pe nume Georges Nagelmackers, s-a intors in 1881 in Europa, ferm hotarit sa nu se mai lipseasca niciodata de luxul unui vagon-restaurant. Primele vagoane-restaurant de pe continentul european au fost construite de acest inginer belgian; la inceputul secolului XX circulau peste o mie de astfel de vagoane, cu listele de bucate inca scrise de mina. In timpul primului razboi mondial, a luat fiinta si s-a extins cu rapiditate MITROPA, firma de vagoane-restaurant si de dormit despre care insusi Maiestatea Sa Imparatul Wilhelm al II-lea a exclamat: „E clar, roaba nu mai poate fi oprita!“. Numele MITROPA (din germanul Mitteleuropa, Europa Centrala) a ramas acelasi timp de generatii – dar vremurile s-au schimbat. La inceput, in vagoanele-restaurant, doamne elegante si domni curtenitori ciocneau cupe de sampanie – astazi, se serveste bere (numai in trenurile germane se beau in fiecare an aproape 3.000 de hectolitri de bere). Nici mincarea nu mai e ce-a fost odata. Oricum, fiecare schimbare cu avantajele si dezavantajele ei… Unde mai poti gasi, de pilda, supa de ananas cu ardei iute, daca nu in […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }