Triumful veleitarismului
- 23-08-2017
- Nr. 886
-
Carmen MUŞAT
- Editorial
- 14 Comentarii
Amatorism, impostură, politizare forţată şi contraproductivă, încurajarea mediocrităţii şi descurajarea performanţei, acestea au fost, în ultimele trei decenii, liniile „de forţă“ care au caracterizat sistemul educaţional din România. Absenţa unei viziuni pe termen lung, care să ţină cont de faptul că educaţia este cheia succesului social, precum şi condiţia fundamentală a constituirii unei mase critice de cetăţeni capabili să gîndească şi să acţioneze astfel încît să nu pună în pericol instituţiile şi beneficiile democraţiei, a dus la un grav dezechilibru demografic, care, în viitorul nu tocmai îndepărtat, riscă să afecteze întregul edificiu social. În ultimii douăzeci şi opt de ani, cu doar 2-3 excepţii, toţi miniştrii care s-au perindat la conducerea Ministerului Educaţiei şi Cercetării (sub toate titulaturile de pînă acum) au gîndit de azi pe mîine, fără alt scop decît acela de a aduce servicii partidului care i-a numit şi unor grupuri de interese pentru care noţiuni ca bine comun şi utilitate socială nu au avut niciodată vreo relevanţă. Nu doar numirile, ci şi destituirile din funcţii s-au făcut, cel mai adesea, pe cu totul alte criterii decît cele de performanţă şi competenţă, ultimele avute în vedere de către „şefii“ temporari ai domeniului, care s-au văzut stăpîni deplini şi […]
Triumful AMALGAMULUI ca Sens Absolut !
despre care Acest absolut ( Dictatură !) Nimeni nu vorbeşte direct, crud şi pe româneşte pe şleau.
Despre Triumful Comunismului prin al Lui-LOR post-comunism-securistic ORIBIL fals democratic şi ciuntit grav bolnav şi deturnător pseudo-capitalism ( vorbim despre nivelul întregii societăţi româneşti !) toată Lumea, dar Absolut toată lumea intelectual-jurnalistică & Comp. & Cîmpi şi cîmpii,
O FREACĂ toxic şi nociv [ de 28 de ani permanent !!! { culmea ! CICĂ-ntr-o lume Liberă !!!}]
„Arde-vărul” minciunat-virusat continuînd să-şi aducă roadele iar intelectual-jurnaliştii mass-mediatizanţi îndeplinîndu-şi Triumfător Rolul, Sarcina şi Ţelul
AMALGAMÎND mai fascianat ca niciodată Absolut Totul,
dar ce-i mai Morbid,
ADEVĂRUL !
Oare ar mai exista la toate aste Vreun SENS, printre atîtea abominabile CRIME silnic-zilnice
în fiecare clipă şi moment, etalate cu voioşie pe taraba mahalaleor întru organizare şi tortură acerb-permanentă subtil-deturnate ABOMINAL ??!??
NU despre „Triumful Veleitarismului” este vorba-se întimplă în Societatea românească UCISĂ de cel puţin juma de secol,
ci este vorba despre TRIUMFUL post-comunismului criminal-planificat-programat-acceptat-ASASIN
lăsat Liber şi Perfect Sublim, cauţionat şi susţinut indirect, încurajat şi hrănit prin veşnice dileme de-o banalitate sufocînd fals hilară de tot soiul,
ATROCE !
Dar despreChestia ACEASTA,
se tace !
ORIBIL !
Un semn al mediocritatii in gandire este si continua barfire a universitatilor private.Pe de o parte vrem capitalism, iar in acelasi timp punem la zid tocmai privatizarea(si a educatiei).In SUA,Germania etc. nu exista univers. private?!Obama si altii nu au absolvit la univ.private?!Dar de cumpararea de diplome la univ.de stat ati auzit?!Ce tot tabarati pe univ.private judecati cu doua masuri?!
Un om inteligent si…nemediocru este atent la ce stie un absolvent, nu la ce univ. a absolvit, de stat sau privata!Mediocritate scrie pe fruntea celui care are aceasta prejudecata malefica,distrugatoare a creativitatii.Poti fi studios, talentat etc. si la univers. de stat, si la univ.privata.Daca ai boala cititului ,a meditatului si eventual a scrierii de carti, e suficient.Nu nu stiu ce politici in „educatie” sau nu stiu ce tip de profesori fac sau nu dintr-un absolvent, dintr-un om, la urma urmei, un inventator, un filozof, un savant etc. ,ci numai si numai propria zestre genetica si pofta nebuna de a studia si crea, nu factori exteriori,formalisti, birocratici.Nu Politehnica din Zurich i-a spus lui Einstein ce sa scrie in Teoria relativitatii!Se pot da mii de exemple.Cu asta am lamurit tot.
Sa fim atenti la individul insusi, la absolventul ‘Popescu”, nu la prostii exterioare,fara relevanta in privinta valorii sau nonvalorii unui absolvent!In concluzie, ca ai absolvit la stat-unde poti cumpara o diploma!-sau la privat, nu conteaza.Conteaza ce stie si ce fel de gandire are tipul insusi, nu au importanta alte tampenii!Atat.
corect legea 11/1968
lEGEA 11/ 1969, ,, factor de cultura si civilizatie, de educatire a amului nou.”
Ambele legi au creat ,, elita intelectuala” in toata aceasta perioada. De mentionat ca sub ultina lege, mai ales, erau obligati activistii de partid de orice nivel s-si ,, desavarseasca studiile” mnai ales urmand facultatea speciala ,, Stefan Gheorghiu”, fosta Jdanov. De-asa vremi senvredncira, o buna parte dintre cei care au ,, revolutionat Romania” in 1989
de notat ca in prima perioada mai ales, ,, Lumina venea numai de la rasarit, cum afirmase Mihai SADOVEANU.
Ce a urmat dupa 1968, a oscilat intre est si vest, dar idelologic estul a fost preferet si prioritar, pentru ca se afirma ca nu poti fi un bun specialist daca nu-ti insusewsti ,, materialismul stiitific.”.
A treia etapa este cea cuprinsa intre anii 1989 si pana astazi cand unii vor spre vest, altii vor spre vest, dar ramanem la Farfuridi : Vreau sa se revizuiasa primesc dar sa nu se schimbe nimic, ”
Nici nu se putea face altceva, cand cei care preluasera puterea nu erau altii decat cei care se ,( de ) formasera in etaPa a doua.
Va indemn sa comparati orientarea net spre cultura ocidentala a celor din prima etapa ( Vasile Boeresu si Spiru Hret cu cei din a treia etapa. I-am lasat deoparte pe cei din a doua etapa, pentru ca unii erau comunsTI
prin vocatie iar altii din interes meschin.
Ministrii invatamantului din a treia perioada au fost: 5 social democrati, 2 democrati si unul apolitic.
Comparati pe cei doi profesori, ministrii ai invatamantului, ambii profesori de matematica : Spiru Haret si Liviu Pop.
si-i veti da dreptate autoarei, veti fi de acord cu domnia sa ca ,,nu sunt sanse sa se schimbe ceva cu adevarat.”
A doua etapa este cuprinsa intre anii 1948-1989.
Decretul lege din august 1848 nu este decat o traducere a legii sovietice a ainvatamantului adaptata la ,, specificul loca.” Invatamant obligatoriu de 7 ani, lichidare analfabetismului, invatamant liceau de 4 ani si apoiu de 3 ani dupa model sovietic.
Cu aceasta ocazie au fost indepartati di invatamant invatatori, profesori de liceu, profesori universitari, toti ca provenind din partidele istorice, legionari, mari fii de mari prpietari sau burghezo-mosieri.
Locul lui G.Calinescu l-a lut un oarecare Nicolae Moraru, despre care Ion Dodu Balan ii aminteste lui Titus Popovciu cand a comentat ,,Mai am un singur dor” ca Eminescu a scris : ,, nu vreau sicriu bogat, ci-mi impleiti un pat din tinere ramuri, ‘fiindca burghezo-mosierimea nu-i va face sicriu din scanduri.
Legea elimina stuudierea limbilor clasice, latina si greaca, precum si imbile loderne : franceza, engleza, germana, ca limbi ale ,, cpitalismului muribund” si introducea studiul obligatoriu al libii ruse de la clasa a V-a
Ivatamantul era obligatoriu de 7 ani, cel liceal de 4 si apoi 3 ani, dupa model sovietic.
l
De acord cu cele scrise in articol, dar nu se vorbeste decat despre efecte, Cauzele sunt totdeauna producatoare de efecte si nu invers.
E bine sa ned reamintim.
Invatamantul romanesc s-a petrecut in trei etape.
Prima cuprinsa intre ani 1864 cu legea lui Alexandru Ioan Cuza care prevedea invatamant primarde 4 ani, secundar de 7 ani si universitar de 3 ani. De remarcat ca cel care a alcatuit proectul legii a fost Vasile Boerescu, doctor in drept si stiinte juridice la Paris, profesor la liceul sf. Sava, profesor la facultatea de drept, rector al universittatii Bucuresti si decan alfqcultqtii de drept Bucuresti.
A doua lege din 1898 fost propusa de Spiru Haret, licentiat in mttematica si fizica la varsta de 23 de ani. Prin CONCURS, OBTINE O BBURSA. Pleaca la Paris. Absolva facultatea de matematica si fizica la Sorbona.
Teza de doctorat : Despre invariabilitatea marilor axe ale orbitelor planetare, apreciata de marele matematiciam francez J.H. Poincare ( care va afirma mai tarziu : Nous sommea aux portes de L-Orient ou tout est pris a la legere. Teza lui S.H. va fi publicata in Analele Observatorului Astronoic din Paris, in 1875.
Cu ocazia sarbatoririi a 125 de ani de la nasterea lui S.H. George Fields, profesor american spune :,, Sunt fericit sa ma adresez popurului roman, in legatura cu acordarea numelui S.H unui crater peluna
S.H. a refuzat sa ramana in Franta ca profeor universitar la Grenoble si s-a intors in tara unde a fost profesor, inspector general, secretar general in Ministerul Instructiunii Publice si a auyt trei mandate de ministru al. M.I.P.
De astfel de oameni invatamantul romanesc s-aubucurat si cei care l-=au absolvit pana in 1948.-
El a produs eliletele culturii stiintei si tehnicii romanesti, care in cea dea doua perioada a invatamantulul romanesc a fost aproape in intregime lichidata de ,, puterea populara..”
Pentru economie de cuvinte: cuvîntul cheie pentru marasmul din educația noastră este comercialism. Mercur este zeitatea la care se închină 99,99% dintre cei care lucrează în sistem, începând cu miniștri și terminînd cu portarii de la universități (de strat sau private) care și ei știu cum se pune o ”pilă”, cum se ”ia” un examen etc. Înainte de anul schimbării de vocabular (1989) unul dintre subiectele la ordinea zilei era mercurialul: cît se dă la medicină, cît la arhitectură sau teatru. Diferența este că atunci doar o mînă de sus-puși sau șefi de măcelării aveau ”suma” necesară. Acum intrarea nu doar că este facilă, ci este însoțită de rugăminți, avantaje, promisiuni că totul va fi ok, numai înscrie-te! De ce? Pentru că finanțarea se face tot per student, iar profesorii depind financiar de numărul de studenți. Regretul fiecărei universități de stat este că nu primește toate locurile bugetate din țară. Alt regret este că nu au spații suficiente pentru a ”școli” toată Africa și o bucată de Asie…. Povestea cu gînditul de azi pe mîine este bună pentru alte zone unde dezinteresul este la el acasă. Aici nu putem vorbi despre dezinteres, ci doar de interese majore, financiare, electorale, politice. Interesul de a avea analfabeți funcțional este strict politic. Țara te vrea prost pentru că proștii votează și pentru simple mîngîieri pe creștet cu o lună înainte de alegeri, sau cu te miri ce ”avantaje” care se consumă într-o săptămînă – două… Doamna Carmen Mușat invocă necesitatea unei voințe politice care să ducă la schimbare. No chance! Voința politică chiar asta vrea, iar alta nu avem și nu vom avea prea repede. Deja avem rezultatele a 28 de ani de experiment democratic original, iar votanții de azi sunt repetenții de ieri care au acum și doctorate.
Addendum : despre micile greşeli gramaticale-acorduri şi litere lipsă
Autorul vă rog să îl scuzaţi, graba, tastatura şi entuziasmul şi seara
Toate au făcut la un loc să se mai nimerească cîte o ….. falie de pepene verde bine copt. Merci !
A analiza „liniile de forţă care au caracterizat sistemul educaţional din România”
referindu-se doar la „ultimele trei decenii”, şi pomenind ca responsabilii degringoladei planificat-anunţată, printre alţii, pedeliştii&Băsescu şi pesediştii&Dragnea, dovedeşte din plin cu adevărat o viziune muşlamizatoare(sic!) şi medio-acră-ocru-maro-verde kaki a ceea ce statele dictatorial-totalitariste criminal comuniste şi modern-socio-socialist-egalitariste occidentale au aplicat cu brio de cel puţin 75 de ani, aplicînd, SINGURELE, triumfător, la nivelul unei întregi societăţi continent, amalgamul şi nivelarea cu cît mai josul şi descurajarea-desfiinţarea iniţiativei şi responsabilităţii individuale.
Vorbim despre România, dar se uită atît de uşor-mediocru, că România, o dată cu invazia ideologiei criminale comuniste, a Dispărut Lent, subtil, Asasin, Terorist, criminal, concret şi absolut direct cu totalitatea triumfului dictaturii post-comunismului de astăzi care a distru şi distruge în continuare „up-datînd” căpcăunic EXACT aceleaşi Metode de sub-minare, intoxicare, otrăvire, asfixiere, aasasinare a unei societăţi, a noilor generaţii, a libertăţii de gîndire a individului, a Amalgamării ca Sens UNIC.
TOATE aste sînt poveşti vechi, vechi de cel puţin 75 de ani şi urmările, efectele colaterale dorite-sporite a Unicei şi Superbe ideologii Criminale Comuniste nejudecată şi necondamnată liberă să-şi continue Opera.
Pedeliştii-băsesişti şi pesediştii-drăgănişti nu sînt decît simplii, micii, trolii, mijlocii, mediocrii, genialii sceleraţi şi ’nalţi funcţionari ai Sistemului Criminal (azi post-comunisto-securist) ,
iar a vorbi Doar Despre ACEŞTIA, este de o mediocritate jalnică deturnătoare de Adevăr,
care de Altfel,
serveşte Cauzei, în ciuda unor realităţi enunţate corect să hrănească, să ajute şi să „îmbogăţească” demersurile Statelor doctrinare aducătoare de sclerozare permanentă.
România nu mai e ŢARĂ ( cînd o fi fst cu adevărat ?!?) ci este astăzi, după 75 de ani de Crimă organizată, un simplu Stat virusat pînă la măduvă, cancerizat pînă la oase, cangrenizat pînă în spirit, inimă şi suflet.
Dar toate astea sînt cunoscute chiar înainte de 1917 ! DAR DEGEABA !
Lucrul cum ca „ideea insasi de mediocritate e inventata” (hmmm, ciudat prezent verbal!) ma agita… Si anume pen’ca, de ne bate gindul ca sintem printre (dez)legatorii curelelor sandalelor platonosice, ideea (cea absoluta, desigur) de mediocritate e „data” de mai ‘nainte de eoni (de toti vecii, am zice crestineste…) . Ar ramine, totusi, spre nehodina cugetului, a chiti daca e vorba de ideea absoluta de mediocritate absoluta, au „doar”, simplamente, de ideea absoluta de mediocritate…
A pomeni despre mediocritatea altuia nu-i garanție că noi ne aflăm genii.
La bani mărunți, însăși ideea de mediocritate e inventată pentru ca șmecherii să joace pe degete semenii mai grei de cap.
Zic asta ca unul care se bucură grozav, cînd îi trec pe sub ochi (ori pe la urechi) definiții ale mediocrității.
PS
Să mă ierte doamna autor, și șefă a revistei, dacă pe de o parte vin cu așa atacuri mîrșave, iar în paralel umblu cu săru-mîna – a-mi fi publicat vreun material (mediocru!), în apreciata dvs. revistă…
Mie tare-mi place, la inșii cu etichetă de supuși ai Culturii, că se află aceiași primitivi clasa întîi, precum noi neșcoliții (plus greii de cap).
Dacă nu mă credeți, pun de-o demonstrație…
„În ultimii douăzeci şi opt de ani, cu doar 2-3 excepţii, toţi miniştrii care s-au perindat la conducerea Ministerului Educaţiei şi Cercetării (sub toate titulaturile de pînă acum) au gîndit de azi pe mîine…”
Am sentimentul că mai nerealist, sub acest soare, se află acela ce pornește a clădi pe termen lung (e vorba de domeniul pomenit de dumneavoastră).
Zic asta nu din inividie pentru priceperea acelui ins, ori pentru aplauzele ce i-ar sosi, cît pentru că realitatea următoarelor decenii e posibil să nu fie intuită de acel inimos. Iar în așa situație e mai sănătos a acționa în hulitul (de către dumneavoastră) mod de gîndire de pe azi, pe mîine…
Korrect! Dar vă rog să-nlocuiți ”mediocri” cu ”submediocri”. Corespunzător, ”semidcoți” cu ”sfertodocți”. Fie și pentru un plus de realism, nu că n-ar fi și-așa destul de dureros. Dar diagnosticul trebuie să fie corect – nu ”pneumonie” ci ”tuberculoză”, bunăoară.