Ultima soluţie e lupta

„De vînzare/ For Sale“ de Gianina Cărbunariu

  • Recomandă articolul
Cinci scene (construite diferit, însă împărtăşind aceeaşi convenţie), în care apar investitori străini interesaţi de exploatările agricole, ţărani abandonaţi în ipotetice poieni ale lui Iocan să dezbată soarta pămîntului, actori, mici proprietari de teren dat în arendă şi urmaşi de ţărani, deveniţi angajaţi de corporaţii în căutare de gaze de şist. De vînzare/ For Sale, cel mai recent spectacol al Gianinei Cărbunariu, montat la Teatrul Odeon din Bucureşti (parte a proiectului european Hunger for Trade) şi anticipat de o campanie serioasă de documentare în zone afectate de landgrabbing, pune în discuţie identitatea contemporană a ţăranului din România, distrugerea unei clase sociale, schimbarea, prea puţin conştientizată, a felului în care ne „obţinem“ hrana şi – în ultimă instanţă, dar probabil aspectul cel mai important – pentru ce (mai) merită să luptăm. Numitorul comun? Aceeaşi întrebare: valoarea pămîntului ca resursă colectivă. O schimbare de temă şi de practică În De vînzare, spectatorii sînt chemaţi să împartă acelaşi spaţiu (vital) cu actorii, publicul fiind aşezat pe baloţi de paie, pe care trebuie să-i mute şi să se mute, odată cu schimbarea perspectivei, în timp ce proiecţiile video îmbracă pereţii Sălii Studio de la Odeon. E în acelaşi timp vorba despre o intimitate ce […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }