Un debut fast şi un oaspete de seamă

  • Recomandă articolul
Ajungînd, în seara de 2 octombrie, la Cinema Patria, am rămas foarte uimit de numărul mare de spectatori veniţi la deschiderea celui de-al patrulea Anim’Est: aproape 1.000 de persoane. Mărturisesc că nu mai văzusem niciodată atîta lume în acel cinematograf, deşi el se află chiar în buricul tîrgului. Uitîndu-mă atent în jurul meu, am descoperit şi explicaţia acestui succes: se pare că Anim’Est, votat anul trecut cel mai iubit festival de film din Capitală (într-un sondaj realizat de site-ul Metropotam), s-a transformat într-un fenomen socio-cultural, la fel ca TIFF-ul clujean. Pe lîngă publicul interesat de animaţie, la Anim’Est au început să vină tot mai mulţi „urbani“, pe care de obicei îi vezi prin cu totul alte locuri, cum ar fi MNAC sau Fabrica. Cu o imagine de invidiat (agenţia Ogilvy face minuni pe partea vizuală) şi bine promovat pe toate mediile, Anim’Est a devenit un eveniment trendy-fancy-cool, din categoria „nu eşti acolo, nu exişti“.   Filmul de deschidere al ediţiei în curs, Mary şi Max (Australia, 2009) de Adam Elliot (creatorul îndrăgitului personaj Harvey Krumpet), a fost o alegere excelentă a directorului festivalului, Mihai Mitrică (membru fondator al asociaţiei Este’n’Est, care organizează anual evenimentul). Cîştigător la Annecy (cel mai important […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }