Un ghid al evaluarii progresului scolar

  • Recomandă articolul
De curind a aparut in cadrul Colectiei „Repere“ a Editurii Humanitas Educational un volum semnat de Adrian Stoica despre Evaluarea progresului scolar. De la teorie la practica. Autorul – specialist in teoria si practica evaluarii – este conferentiar universitar la Catedra de Stiinte Socio-Umane a Universitatii Tehnice de Constructii din Bucuresti si director al Serviciului National de Evaluare si Examinare. Principalele domenii in care lucreaza sint design-ul si implementarea proiectelor de reforma a invatamintului, politicile educationale si cercetarea stiintifica in educatie. Volumul de fata isi propune sa ofere o viziune coerenta si complexa asupra evaluarii progresului scolar in raport cu celelalte componente ale procesului educational. Printre temele abordate se numara locul si rolul evaluarii in educatie si societate, relatia dintre evaluare si celelalte componente ale sistemului de invatamint, tipologia itemilor, proiectarea si administrarea testelor scrise, evaluarea curenta, elemente de statistica educationala (elementara sau avansata), problemele specifice evaluarii si examenelor (metode de testare traditionale sau complementare s.a.), standardele evaluarilor nationale si internationale, limitele evaluarii (de timp, de costuri, de pregatire a specialistilor), sursele de tensiune care apar in cadrul acestui proces, raporturile dintre evaluarea curenta (interna, desfasurata de profesori la clasa) si cea externa (realizata de institutii specializate). De mentionat faptul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }