Un instrument euristic: publicistica economica

  • Recomandă articolul
Daniel DAIANU Pariul Romaniei. Economia noastra: reforma si integrare Editura Compania, Bucuresti, 2004 Ultima carte a lui Daniel Daianu, Pariul Romaniei. Economia noastra: reforma si integrare, ne evidentiaza o latura relativ mai putin cunoscuta a personalitatii sale: aceea de publicist economic. Asa cum arata si Cristian Parvulescu cu ocazia lansarii cartii, ea „reprezinta un efort civic de jurnalism al unui expert economist, al unui specialist care se implica in dezbaterea publica, manifestind in felul acesta o forma de activism civic“. Pentru mine, nu atit postura de activism civic a economistului Daianu reprezinta surpriza, cit mai ales faptul ca – dupa cum lasa sa se intrevada aceasta carte – el a folosit publicistica economica, si nu textele academice de specialitate, pentru a transmite poate cele mai intime dintre ideile, gindurile si convingerile care il definesc in prezent ca economist profesionist. Pentru ca, sa fim bine intelesi, in nici una dintre lucrarile de specialitate importante in care apare in anii din urma ca autor sau coautor (Incotro se indreapta tarile post-comuniste, 2001; Balkan Reconstruction, 2001; Romania si Uniunea Europeana, 2002), el nu „se dezvaluie“ asa cum o face acum. Nu cred ca explicarea in sine a acestei situatii merita atentia noastra. Imi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }