Un muzeu postmodern?

De la mitul futurist creat in anii ’20 in jurul FIAT-ului la Pinacoteca Agnelli

  • Recomandă articolul
La finele lunii septembrie a avut loc la Torino un eveniment cu totul special, intr-un anumit sens multicultural, care nu tine numai de domeniul picturii, ci si de cel al marilor proiecte urbanistice arhitecturale ale timpului nostru, o intilnire mondena la cel mai inalt grad, de la care nu a lipsit nici presedintele Italiei, Carlo Azeglio Ciampi: inaugurarea Pinacotecii Giovanni e Marella Agnelli, amplasata intr-unul din spatiile restaurate ale fostei fabrici FIAT, stabiliment cunoscut sub numele de Lingotto. Numele citate desemneza, desigur, familia proprietara a faimoasei firme de masini, rafinati iubitori de arta, care au oferit in dar orasului lor 25 de tablouri din propria colectie. În primul rind, cum s-ar putea caracteriza astazi imensa structura arhitectonica Lingotto, fostul sediu FIAT? Ce se credea la inceputul secolului? Înca din anii ’20, cind a fost construit, complexului Lingotto i s-a recunoscut vocatia marcat inovatoare, literalmente futurista. Reprezentantii curentului marinettian au vazut in Torino „primul laborator de arhitectura moderna“, iar Marinetti insusi afirma intr-un articol din 1925 ca „Lingotto este cea mai mare capodopera arhitecturala citadina din Italia“. Ce vremuri! Fostul stabiliment a ramas acelasi ca dimensiuni, insa i s-a gasit o multime de alte functionalitati, supunindu-se unor noi conceptii arhitectonice, in […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }