Un nou inceput la Opera Romana

  • Recomandă articolul
Printr-o frumoasa coincidenta, scenograful arhitect Catalin Ionescu-Arbore a trait, la sfirsitul anilor ’90, experienta fascinanta si provocatoare a realizarii unor spectacole de opera inspirate de mitul faustian, semnind deopotriva decorurile si costumele pentru productia cu Faust de Gounod pe scena Operei Nationale din Bucuresti (in regia lui Alexandru Tocilescu), apoi pentru Mefistofele de Boito la Opera din Iasi (regia Anda Tabacaru-Hogea), ambele fiind rasplatite cu premii „pentru cel mai bun spectacol al anului“. Scenograful este atras permanent de nou, de investigarea unor teritorii artistice inedite, de provocarea de a monta acelasi titlu in versiuni diferite sau, in acest caz, de abordarea unui subiect incitant si ofertant transpus in partiturile unor compozitori romantici in maniere substantial diferite, fiecare optind pentru citeva momente esentiale ale dramei lui Goethe – comune sau nu. Acum, si in calitate de director general al ONB, el a dorit sa concretizeze ideea unei paralele intre cele doua lucrari muzicale, oferind publicului posibilitatea de a urmari modul in care creatorii au rezolvat situatiile conflictuale, au conturat personajele, acordind un plus de interes sau, dimpotriva, excluzind anumite scene, pentru a-si implini lucrarea. Proiectul ambitios, derulat, firesc, sub genericul „Mitul faustian“, a prins viata pe scena teatrului liric bucurestean intr-o […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }