Un rege vagabond

Ein Vagabundenkönig

  • Recomandă articolul
Georg Peetz, venit din Germania, ales pentru rolul Cymbelin după ore lungi de audiţii, acţionează ca un Prospero, rege-vagabond, semnele lui izvorîte dintr-o stare de inspiraţie declanşează mişcarea unui grup iniţial amorf, căruia îi insuflă viaţă şi stare dramatică. Actorul are forţă şi graţie şi prezenţa lui scenică este de natură să asigure liantul de imagine pentru aceste poveşti incredibile şi greu de legat într-o intrigă coerentă. Ca în multe alte spectacole ale lui Hausvater, cuvîntul e pregătit şi determinat de starea de inspiraţie dobîndită prin mişcarea ordonat-dezordonată a grupului, stimulat de muzica-zgomot: intrarea şi ieşirea din convenţie se petrece sub ochii spectactorului, nimeni nu-l obligă pe acesta să creadă că tot ceea ce vede e adevărat, dar e chemat să se raporteze la ceea ce i se potriveşte, printr-un atac adresat nu doar gîndirii, ci şi simţurilor. Nu sînt puţini cei care refuză acest gen de teatru, resimţind procedeele regizorului ca pe o agresiune şi un impediment în satisfacerea orizontului de aşteptare, al unei plăceri estetice calme. Pentru obişnuiţii discotecilor şi amatorii de capodopere horror (orice gen are capodoperele lui), spectacolele lui Hausvater se petrec într-un univers familiar. Regizorul a izbutit să obţină reacţii omogene din partea trupei, un […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }