Un releu eficace pentru artisticitatea alternativa

  • Recomandă articolul
E o sansa ca CIAC-ul exista in mediul plastic romanesc. El e, ca sa zic asa, plaminul permanent deschis catre respiratia artistica internationala de stricta actualitate. Daca Uniunea Artistilor Plastici, muzeele si galeriile de arta din tara reprezinta in genere polul continuitatii – in sensul bun si rau al acestei notiuni – fata de situatia de dinainte de 1989, CIAC-ul este in mod clar singura institutie nou creata de pe la inceputul anilor ’90, cu un program clar si oarecum exclusiv orientat spre cercetarile vizuale numite „alternative“ si „multimediale“ care se practica in restul lumii de mai bine de 20 de ani. E o fericire ca George Soros a avut – sub influenta si coordonarea sotiei sale Susan Soros – initiativa de a crea, la inceputul deceniului trecut, lantul de Centre Soros pentru Arta Contemporana din Europa de Est, din care s-a desprins si CIAC-ul in urma cu 2 ani. Ce s-ar fi facut fara aceasta retea realmente functionala o intreaga generatie de aproape tineri, tineri si foarte tineri artisti din aceasta regiune, atrasi pe de o parte de noile media experimentate in Occidentul de acum disponibil, dar pe de alta parte trasi in jos de dificultatile economice si sociale […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }