Un weekend la Festivalul „George Enescu“

  • Recomandă articolul
Pe 11 septembrie, Filarmonica Regală din Londra a cîntat în concert la Sala Palatului, sub conducerea lui Charles Dutoit, în cadrul Festivalului „George Enescu“. Evenimentul aşteptat cu nerăbdare se transformase într-o mică dezamăgire chiar dinainte să înceapă, prin retragerea de ultimă oră din program a pianistei Martha Argerich. probabil că atingerea statutului de divă ascunde şi multe inimi frînte. Locul i-a fost luat de Nigel Kennedy, eternul enfant terrible al muzicii clasice („terrible în franceză sau în engleză?“– se întreabă unii). Orchestrele britanice şi americane au în spate sindicate puternice, care apără interesele grupului, unul dintre efectele importante fiind acela că repetiţiile sînt reduse la strictul necesar, aşa încît „generala“ devine sinonimă cu prima punere laolaltă. Principiul de la care se pleacă este excelenţa, fiecare instrumentist stăpînind ireproşabil partitura şi integrîndu-se la fel de bine în ansamblu. Bucureştiul a reprezentat pentru londonezi o haltă printre zecile de concerte incluse într-un turneu ce urmează să se încheie triumfal în Japonia. Pînă aici, nimic deosebit. Aşa arată cotidianul prestagiunii oricărei orchestre mari. Mai puţin confortabil este să constaţi că nevoia de a asculta muzică în interpretări excepţionale şi buna dispoziţie necondiţionată a publicului românesc amorţesc uneori prea tare orice impuls critic. Aplauzele […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }