Unde este reforma învăţămîntului?

  • Recomandă articolul
Textul propus de MECTS este, din multe puncte de vedere, unul surprinzător. Întîi de toate, fiindcă este, cel puţin în comparaţie cu texte similare din Uniunea Europeană, un text redactat foarte rapid – argumentul că acesta este rezultatul filtrării unor texte cu ceva vechime prin sertare sau varii concilii ale înţelepţilor nu este valid, căci un text de lege nu este o crestomaţie şi nici un „making of“. În al doilea rînd, fiindcă este un text care are de toate. Are prevederi bune, prevederi surprinzătoare, dar şi prevederi periculoase, atunci cînd nu sînt pur şi simplu în contradicţie cu ansamblul legislaţiei. Există şi prevederi cel puţin amuzante – numărul de ore de activitate independentă pentru studenţi, de pildă, calculate pe perioada celor două semestre dintr-un an ajunge la 8 ore pe zi fără activităţi de curs sau seminar. În sfîrşit, fiindcă reprezintă o încercare de a revitaliza unul dintre domeniile de activitate cu cel mai mare număr de bugetari – educaţia continuă să fie, în ciuda recentelor eforturi ale actualei guvernări, cel mai mare subsistem al societăţii. Credem că nu există familie în românia care să nu fie legată într-un fel sau altul de educaţie. Cu atît mai surprinzătoare graba […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.