Valoarea ficţiunii este de a explora o posibilitate umană

Dialog cu Jean-Pierre şi Luc Dardenne

  • Recomandă articolul
Pe 5 martie, frații Jean-Pierre și Luc Dardenne s-au aflat la București pentru promovarea celui mai recent film al lor Le Gamin au vélo/ Băiatul cu bicicleta, distins cu Marele Premiu al Juriului la Festivalul de la Cannes, în 2011. Proiecția specială de la sala Studio a fost organizată de Delegația Wallonie-Bruxelles, în parteneriat cu Independența Film, TV5 Monde și Uniunea Cineaștilor din Romånia.   Încă din 1996, premiile v-au însoţit, dar şi etichetele precum realism, neorealism umanist, minimalism. Cum v-aţi descurcat cu toate aceste etichete? Luc Dardenne: Puţin ne pasă de etichete. Dacă asta le permite altora să circumscrie oarecum ceea ce facem, să ne pună într-o cutiuţă, este problema lor. Dar noi nu sîntem fluturi care să se lase prinşi într-o colecţie.   Filmele dumneavoastră pornesc de la poveşti reale, dar am remarcat că ele îşi schimbă foarte mult chipul. Povestea copilului din Japonia, care a stat la baza filmului Băiatului cu bicicleta, a devenit altceva. Cum evoluează lucrurile, pornind de la scenariu pînă la realizarea filmului? Jean-Pierre Dardenne: Ceea ce ne-a interesat a fost să vedem cum acest copil se poate sustrage destinului său. Ce-l poate împiedica să aibă un destin cumplit. Această femeie, Samantha, îl poate […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }