Vechea Paralela noua

  • Recomandă articolul
Ca la orice tirg de carte, atractiile principale le ofera editurile mari. Nu vreau in nici un caz sa fiu nedrept cu micii competitori din domeniu: ei pot – fireste – sa furnizeze surprize, uneori vin cu carti de virf si – altfel – se pot afirma ca promisiuni, isi pot anunta proiectele de crestere. Insa pina la urma, prin forta lucrurilor, tot cei mari domina piata: volumul productiei le permite sa ruleze titluri multe, sa atraga autori importanti, sa cumpere copyright-uri din strainatate, sa scoata carti mai ochioase, sa-si faca „promovari“ mai spectaculoase, sa ocupe rafturi mai multe in librarii si standuri mai mari chiar in tirg. BOOKAREST 2002 n-a facut exceptie de la aceasta regula de fier a economiei de piata: cele citeva firme de mare calibru de la noi au avut si de asta data prezentele cele mai impunatoare. Dupa cum – ca sa fiu consecvent – si o serie de edituri mai mici, cu standuri inguste, au avut ce arata! Ma opresc in aceste „note de tirg“ la una singura dintre editurile cu firme mari: Paralela 45. N-o fac datorita prieteniei care ma leaga de Calin Vlasie si Gheorghe Craciun, proprietarul editurii si coechipierul sau de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }