Virfuri si deceptii in Festival

  • Recomandă articolul
Cea de a doua saptamina din festival a debutat sub semnul evenimentului – cel putin in principiu – pentru ca prezenta la pupitru a dirijorului Zubin Mehta reprezinta, de fiecare data, garantia unei interpretari de referinta. Evoluind de aceasta data in compania Filarmonicii din Israel, maestrul (pe care am avut prilejul sa-l urmaresc nu doar la Bucuresti, ci si la Viena sau la Florenta, in seri de neuitat) a propus un program variat si atractiv, in care, surprinzator, muzica clasica a ocupat un loc prioritar (schimbarea repertoriala dovedindu-se insa, in parte, neinspirata). – Interpretari inegale Daca in primavara am admirat, la Festivalul Maggio Musicale, superba realizare a operei Don Giovanni, acum, ascultind o alta mozartiana de anvergura – Simfonia nr. 41 Jupiter –, m-a surprins abordarea „obiectivata“, parcurgerea partiturii cu un sunet frumos, omogen, limpede, dar fara supletea, rafinamentul si „dantela“ specifica stilului respectiv. Acestea s-au regasit insa a doua zi in Simfonia IX de Beethoven – opus inclus adesea in concertele sale din lume – destul de anosta si plata in plan expresiv, fara culorile si planurile contrastante asteptate (si necesare). Din nefericire, si cvartetul solistic – alcatuit din solisti romani de marca – a constituit o deceptie atit […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }