Virtualităţi evazioniste

  • Recomandă articolul
După ce, pe la mijlocul anilor ’90, participase la primele reuniuni ale Cenaclului „Litere“ condus de Mircea Cărtărescu, Bogdan Dumitrescu a intrat în vîltoarea media – ca redactor la diverse posturi de radio şi TV, copywriter de succes, director de imagine, înalt funcţionar cultural, referent CNA… Nu a pierdut, totuşi, contactul cu scrisul, dovadă comentariile, eseurile şi fragmentele literare publicate în reviste culturale de prim-plan, ca şi mai puţin cunoscuta piesă de teatru Viaţa lui Max Ionescu (2006). Adevărul e că, în lumea copywritingului, cei mai creativi s-au dovedit a fi, la noi, absolvenţii de umanioare. Rămîne de văzut ce beneficii va avea şi literatura de pe urma experienţelor „media&advertising“. Riscul pentru un scriitor trecut prin ele este, zice-se, acela de a deveni el însuşi un simulacru (precum, să zicem, francezul Beigbeder), pierzîndu-şi „sufletul“. Nu-i cazul lui Bogdan Dumitrescu şi al întîrziatului său volum de debut, scos la 41 de ani. Autorul cunoaşte domeniul din interior, dar îl priveşte din afară, preluîndu-i, ca în artele marţiale, forţa şi deviind-o în beneficiul artei autentice. Bogdan DUMITRESCU, SMS, Editura Polirom, Colecţia „Ego.Proză“,Iaşi, 2009, 200 p. Deconspirarea tehnicilor de împachetare a realului în imagini şi strategii de manipulare comercială nu are loc în […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }