„Vrem să învăţăm latina şi elina în şcoală“

  • Recomandă articolul
Constantin Noica recomanda doritorilor de performanţă culturală greaca şi latina ca instrumente indispensabile. Din păcate, învăţarea unor „limbi moarte“ este adesea percepută ca sterilă şi lipsită de utilitate, iar introducerea acestor discipline în programa şcolară ar putea părea unora străină de progres şi de un sistem educaţional modern. Situaţia studiilor clasice din numeroase state occidentale, dintre care poate cel mai relevant exemplu este cel al Germaniei, contrazice vehement astfel de opinii şi oferă un model de integrare perfectă a limbilor clasice într-un sistem de învăţămînt performant. Limba, istoria, poziţia geografică şi spiritualitatea ţării noastre, atît de legate de latinitate şi de Bizanţ, justifică şi mai mult necesitatea unei prezenţe pregnante a studiului limbilor clasice în învăţămîntul românesc.   Aceste aspecte, precum şi alte argumente care susţin importanţa studierii limbii latine şi a celei eline au constituit materialul unui memoriu pe care un grup de elevi, din care am făcut parte şi eu, l-a prezentat pe data de 27 octombrie 2009 doamnei director general Liliana Preoteasa de la Direcţia Generală Management Învăţămînt Preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, în contextul marginalizării acestor discipline în învăţămîntul preuniversitar românesc, care a culminat cu eliminarea limbii latine din rîndul materiilor opţionale pentru […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.