Vremuri colocviale

  • Recomandă articolul
Imitatie & creatie Teatrul romanesc intre agonie si extaz a fost titlul primului colocviu din Cadrul Festivalului National de Teatru, intilnire care s-a dovedit a fi, pina la urma, o interesanta si incitanta expunere a criticului de teatru Marian Popescu privind starea actuala a teatrului romanesc, „guvernat de o mentalitate care, la rindul ei, impune o anume apatie“. Chestiunea schimbarii de mentalitate a devenit aproape un sablon. Referindu-se la o anumita sincronizare Est-Vest, M. Popescu a apreciat ca aceasta este mai interesanta pentru noi decit pentru occidentali. Deschiderea de tip informational de dupa 1989 a adus posibilitatea ca spectacolele romanesti sa plece in turnee in strainatate, dar si primirea in tara a montarilor din Vest: „Disparitia cenzurii nu a insemnat, insa, o recunoastere a unei egalitati valorice, constatindu-se ca modernitatea descoperita de creatorii romani era, de fapt, depasita in Occident inca din anii ’70. Imitatiile nu inlocuiesc un act autentic de creatie. S-a incercat, in ultimul deceniu, experimentarea pe propria piele si pe cea a spectatorilor de aici a acelui modernism la care propria cultura a creatorului nu a avut acces definitiv. Din pacate, venirea in contact cu experientele din trecut ale lui Penciulescu, David Esrig ori Peter Brook nu […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }