MASS MEDIA. Anca ROMANTAN; Bogdan ALDEA. Postmodernité et médias

  • Recomandă articolul
Anca ROMANTAN, Bogdan ALDEA Postmodernité et médias Editura Echinox, Cluj-Napoca, 2000, 156 p., f.p. Un proiect care pare sa fi fost initial unul de natura didactica este transformat de cei doi autori clujeni intr-un instrument de orientare printre discontinuitatile si ambiguitatile terminologice ale mediasferei contemporane. Postmodernité et médias cuprinde doua studii, unul teoretic si unul „de caz“, ale fenomenelor cultural-mediatice de azi: Contemporary Media: Diversity and Identity este partea teoretica a volumului, prezentind succint definitii, teorii si evolutii ale paradigmei postmoderne, iar Publicité et Postmodernité are drept obiect analize de continut ale unor mesaje publicitare, ilustrind un anume raport intre produs si ceea ce se spune despre el. Abordarea teoretica nu se vrea mai mult decit un corect studiu de cultura postmoderna, cu trecerea prin schemele deja consacrate si la noi (triada Hassan – Connor – Linda Hutcheon, la care se adauga Lyotard si Baudrillard) si cu introducerea in text a cuvintelor-cheie de care discutia despre postmodernism nu se mai poate lipsi; autoreferentialitate, diversitate, abandon al principiului unic, „media-generated world“. Capitolul acesta teoretic isi depaseste limitele de „introducere in postmodernism“ cel putin de doua ori: atunci cind face istoria realitatilor acoperite de conceptul Youth Culture si atunci cind se ocupa […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }