DICTIONAR. Cristian Florin POPESCU, Cristian Florin POPESCU…
- 02-11-2004
- Nr. 245
-
Mona MOLDOVEANU
- RECENZII
- 0 Comentarii
Cristian Florin POPESCU c, relatii publice si publicitate Editura Tritonic, Colectia „Media. Comunicare“, Bucuresti, 2002 Intitulata modest Dictionar explicativ de jurnalism, relatii publice si publicitate, cartea lui Cristian Florin Popescu este mai mult decit atit. Este o lucrare complexa care vizeaza atit disciplinele grupate in domeniul comunicarii – jurnalism, relatii publice, publicitate –, cit si disciplinele inrudite cu acesta – retorica, naratologie, stilistica, stiintele limbajului, sociologie etc. Autorul subliniaza in prefata importanta comunicarii media si a principalelor relatii dintre mass-media si comunicarea sociala, culturala, politica si economica. Despre profesiunea de jurnalist, Cristian Florin Popescu afirma ca si-a constituit „o adevarata cultura institutionala“, transformindu-se intr-o „era a comunicarii“ (p. 5). Prin urmare, comunicarea media „a devenit planetara“ (p. 5) Dictionarul cuprinde aproximativ 1700 de intrari apartinind jurnalismului, relatiilor publice, publicitatii si domeniilor inrudite cu sfera comunicarii. De asemenea, volumul contine intrari separate atit pentru numele proprii care au legatura cu domeniile vizate, cit si pentru cuvintele-cheie sau locurile deja comune ale disciplinelor in cauza (denumiri de institute ce vizeaza mass-media, publicitatea, relatiile publice, cultura de masa etc.). Cuvintele-titlu din dictionar se grupeaza in jurul urmatoarelor cimpuri semantice: redactarea textului jurnalistic, tehnoredactarea (asezarea in pagina, designul), proprietatile diverselor genuri redactionale si ale […]