Octombrie, ultimul bal
- 09-11-2004
- Nr. 246
-
Iulia POPOVICI
- EVENIMENT
- 0 Comentarii
E aproape o traditie cu sfintenie respectata in fiecare an sa strimbi din nas, sa critici si sa rabufnesti impotriva traditionalului Festival National de Teatru. Critica, e adevarat, e un semn de vitalitate. Doua lucruri au marcat definitiv editia din 2004 a FNT – apropierea campaniei electorale, tradusa printr-o trista penurie de fonduri, si schimbarea selectionerului unic, care va fi pina in 2006 criticul Ion Parhon. Lipsa banilor s-a simtit in egala masura in numarul mic de productii invitate si in cel, la fel de redus, al invitatilor, iar transferul puterii de decizie s-a vazut cu mare claritate in structura programului FNT. Insa nu cantitatea face calitatea si nici vina pentru imaginea in oglinda a stagiunii trecute nu e a celui care face nominalizarile. Anul acesta, criteriile de alegere au fost suficient de evidente pentru a fi discutate. Ion Parhon a preferat o forma acceptabila de compromis intre criteriul reprezentativitatii (teritoriale si al tendintelor artistice) si cel al performantei (asupra coplesitoarei majoritati a spectacolelor invitate a existat un consens critic al valorii), mergind pe ceea ce s-ar putea numi mainstream-ul teatral romanesc al momentului, fara a se hazarda in teritorii controversate si nici in punctele nodale ale placilor tectonice in […]