TEATRU. Dinamita sau bomba cu ceas?
- 23-11-2004
- Nr. 248
-
Iulia POPOVICI
- Arte
- 0 Comentarii
Teatrul Foarte Mic 89.89… fierbinte dupa ’89 Scenariu de Ana Margineanu dupa texte de Stefan Caraman, Peca Stefan, Petre Barbu, Paul Cilianu si Calin Blaga Regia: Ana Margineanu Muzica: Petru Margineanu Miscarea scenica: Florin Fieroiu Cu: Coca Bloos, Gheorghe Visu, Maria Ploae, Cristian Iacob, Isabela Neamtu, Cristian Radu Dintr-un anume punct de vedere, Ana Margineanu a reusit sa patenteze la Foarte Mic spectacolul perfect. Un spectacol care, cu doza lui secreta de subversivitate, reuseste sa vorbeasca in acelasi timp pe limba publicului de vedete si teatru de conventie, ca si pe cea a tinerilor mai mult sau mai putin revoltati, care-si cauta pe scena propria lume. Daca Margineanu si-a propus sa puna la temelia vechi-batrinescului teatru romanesc nu un butoi dinamitant cu pulbere, ci o bomba cu explozie intirziata, atunci exact asta i-a si iesit. Caci nu exista potential exploziv mai mare in scena noastra decit realitatea contemporana, mai degraba subiect pentru jurnalele de stiri macabre decit pentru teatru. In felul lui, 89.89… fierbinte dupa ’89 ar trebui sa fie un Romania, trezeste-te! (e ideea centrala a „momentului“ muzical al Isabelei Neamtu, tentatie erotico-nostalgica de cliseu euro-american) in versiune teatrala si mult mai soft. Iar personajul central, plutind invizibil printre […]