TEATRU. Un nou teatru romanesc

  • Recomandă articolul
Revista varsoviana Dialog, una din cele mai importante publicatii de teatru, film si televiziune din Polonia, a dedicat in numarul din iunie anul acesta o sectiune consistenta scenei romanesti, cuprinzind texte dramatice si articole teoretice despre teatrul actual. Au aparut astfel monodrama Hess a Alinei Nelega (in prezent, o piesa mult tradusa si montata in Europa estica) si Stop the Tempo! a Gianinei Carbunariu (care a avut si ea parte de un succes international rapid; spectacolul montat de autoare la Green Hours a participat la un festival polonez – la Torun – cam in aceeasi perioada in care a fost publicata si traducerea din Dialog, semnata de Radoslawa Janowska Lascar). Cele doua texte de critica/ teorie apartin Alinei Nelega si subsemnatei. Articolul care urmeaza a fost tradus de Radoslawa Janowska sub titlul Przebudzenie. Publicarea lui in varianta originala, in romaneste, e, de fapt, o recunoastere a receptorului lui esential, spatiul teatral de aici, unde se joaca miza unui text despre dramaturgia si spectacolul nou romanesc. (I.P.) In ciuda obsesiei ei pentru text, cultura teatrala romaneasca nu e nici pe departe una centrata pe dramaturg – de la-nceputul dezvoltarii lui ca arta autonoma, asa-numita epoca a teatralizarii (corespunzind perioadei dintre cele […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }