„Port pălărie din anii ’60, cînd tovarăşele purtau basmale, ca să răzbun doamnele“

Formula 1 – chat cu scriitori români, episodul III: Nora IUGA. Dialog coordonat de un cristian

  • Recomandă articolul
Joi, 21 august 2008, în redacţia Observatorului cultural, am fost martorii unei demonstraţii de vitalitate, naturaleţe, talent şi sinceritate. În două cuvinte: Nora Iuga. Cum poveştile adevărate despre Madi Marin sau Virgil Mazilescu, portretul lui Nino (George Almosnino) sau amintirile despre Ursulinenkloster au rămas pe banda video, vă pregătim împreună cu autoarea o surpriză. Pînă atunci, să dăm drumul selecţiei de moment.   alex: Faceţi parte dintre scriitorii care nu au avut „manifeste teoretice“. Consideraţi că latura teoretică a discursului unui scriitor trebuie lăsată în seama criticii şi a istoriei literare sau că fiecare dintre autorii respectivi ar trebui să-şi propună propria viziune teoretică? Cred că un scriitor adevărat poate să-şi exprime cel mai bine teoria asupra literaturii prin cărţile de beletristică pe care le scrie. Îmi place la nebunie să ridic barierele dintre genuri şi cred că viitorul literaturii – chiar trebuie să se întîmple asta – e dispariţia genurilor literare. Un scriitor adevărat nu poate exprima decît ceea ce-i cere vocea lui interioară. Şi vocea interioară îşi găseşte singură registrul propriu în aceeaşi simfonie. Vorbeam cu Soviany şi cu Adela Greceanu despre acest lucru şi am numit acest nou tip de a scrie „cvasi-literatură“. Noi toţi facem asta. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }