Arahne, firul Ariadnei şi pînza textului
- 03-09-2009
- Nr. 490
-
Bianca BURŢA-CERNAT
- Literatură
- 1 Comentarii
Într-un articol din România literară, Tudorel Urian recomanda cartea Adrianei Babeţi, Prozac. 101 pastile pentru bucurie, ca pe o agreabilă lectură de vacanţă. Şi asta la capătul unui îndelung ocol prin care cronicarul se zbătea să arate că tabletele publicate săptămînal de un scriitor, fie şi talentat, într-o revistă culturală, n-ar fi, din principiu, asimilabile unui gen de proză care să merite cu adevărat atenţie: la urma urmei – deduc din articolul cu pricina –, sînt texte scrise la comandă, inevitabil convenţionale; de voie, de nevoie, autorul căruia i s-a arvunit o rubrică permanentă se face luntre şi punte ca să-şi scrie cele trei-patru mii de semne obligatorii, chiar dacă nu întotdeauna ar avea ceva de spus… Adriana BABEŢI, Prozac. 101 pastile pentru bucurie, Editura Polirom, Colecţia „Ego-grafii“, Iaşi, 2009, 304 p. Mi s-a părut că astfel de consideraţii se refereau şi la textele Adrianei Babeţi publicate în Suplimentul de cultură (şi, iată, reluate într-un volum de „Ego-grafii“ alături de alte cîteva texte – mai lungi – apărute în ultimii ani în diferite reviste sau volume colective), deşi autorul articolului se fereşte să se exprime tranşant, preferînd aluzia, ambiguitatea, insinuarea. E, fără îndoială, dreptul său; dar mărturisesc că, de n-aş […]
oameni buni, doamna babeti scrie bine. dar n-am putea, totusi, sa nu exageram? daca era roman modular, naratiune de tip dos passos roi n. steinhardt in jurnalul fericirii etc., daca era un mozaic narativ, poftim, autoarea – care nu e ageamie, ci preda leteratura la o facultate – o spunea si singura. pareati, doamna burtea, un critic atent, ce e cu plecaciunile astea? o puteti lauda si daca prozacul ramine ce e.