Ce surprize ne oferă Legea educaţiei naţionale?

  • Recomandă articolul
Luni, 12 aprilie, Guvernul a adoptat textul Legii educaţiei naţionale, cerînd Parlamentului să-l voteze în regim de urgenţă. Biroul Permament al Camerei Deputaţilor a decis ca Proiectul de Lege să fie înscris cu prioritate pe ordinea de zi, termenul-limită pentru adoptare fiind 26 mai. Există, însă, numeroase lacune, lucruri neclare, articole controversate şi contestate. Revista noastră deschide o dezbatere despre proiectul Legii educaţiei naţionale. În numărul din această săptămînă, publicăm trei articole substanţiale semnate de Carol Căpiţă, Adrian Niţă şi Liviu Ornea (colaboratorul nostru permanent, atent la problemele învăţămîntului universitar, îşi dedică rubrica sa, Bifurcaţii, mult discutatului proiect de lege). „Dacă ar fi să însumăm, foarte pe scurt, elementele acestei legi, am putea spune că este o lege care descentralizează cheltuielile şi centralizează decizia, care precizează măsurile punitive şi diluează condiţiile în care se aplică o sancţiune. Există o lege a suspiciunii şi o lege a celor care nu au capacitatea să înţeleagă diversitatea fenomenului educaţional, a celor care cred că, dacă dau o lege, prevederile vor fi şi implementate aşa cum cred ei. În sfîrşit, este o lege în care profesorul, fie el de pe Valea Izei sau din moţul Capitalei, este dat deoparte în numele unor principii declamate, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }