Despre necesitatea predării şi studierii filozofiei în şcoli

  • Recomandă articolul
„O universitate fără un departament de filozofie e ca un corp lipsit de cap.“ Lou Marinoff, Înghite Platon, nu Prozac   Deşi multor persoane numai termenul filozofie le dă dureri de cap, le provoacă zîmbete sau, dimpotrivă, le lasă reci, nespunîndu-le nimic, adevărul e că nu vrem să atingem nici unul dintre aceste „obiective“, ci să dovedim sau să înţelegem, aşa cum spunem din chiar titlul acestui eseu, necesitatea studierii filozofiei în şcoli, şi cînd zicem şcoli nu ne gîndim doar la universităţi (deşi îi dăm dreptate întru totul lui Marinoff), nici doar la liceu, ci chiar la anii mai mici, să zicem începînd cu clasa a VII-a. Am dori să nu trataţi a priori ca prostesc acest subiect; după ce vom delimita atît sensul a ceea ce înseamnă şi va însemna filozofie, cît şi direcţia pe care trebuie să o apuce studiul ei, sperăm să nu mai fim atît de prost înţeleşi, ba chiar mai mult, ideea noastră să prindă conturul realităţii. La urma urmei, clasa a VII-a nu mai înseamnă, ca pe vremea noastră, vîrsta de maximum 13 ani, ci de 14, poate 15 ani. Vîrste la care adolescenţii au deja formată o bază cognitivă propice pentru înţelegerea […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.