Educaţia – încotro?

  • Recomandă articolul
Rezultatele la examenul de bacalaureat au fost, şi în acest an, foarte proaste şi sînt slabe şanse ca, în anii următori, situaţia să se schimbe în bine. Cauzele sînt multiple şi ţin de modul în care funcţionează sistemul educaţional preuniversitar – de la subfinanţarea cronică la incapacitatea de a corela curriculumul cu evaluarea, de la dezinteresul tot mai accentuat al elevilor faţă de şcoală, la „mutarea accentului“ pe cantitatea de hîrtii oficiale completate de profesor, în detrimentul timpului afectat pregătirii personale. Vă propunem să citiţi patru puncte de vedere asupra procesului de predare/învăţare, formulate de patru profesoare de limba şi literatura română – Gabriela Dăianu, Luminiţa Medeşan, Dana Pîrvan-Jenaru, Georgiana Sârbu, precum şi un articol mai amplu, centrat pe politici educaţionale, semnat de Dakmara Georgescu, expert UNESCO pentru problemele învăţămîntului. (Observator cultural) 
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }