TANDEM. Largo con arco

  • Recomandă articolul
Largo con arco   Sînt unii, cîţiva, ce au arta de-a nu lăsa să-i schimbe soarta în flaute, din care,-apoi, să cînte (1.); nu-s chiar toţi cimpoi, „cimpoiul veşted luncii“ (2.)… Însă, dacă laşi soarta, neconstrînsă, ea,-n violoncel, cînd aşa-i arde, te schimbă,-ntr-unul cu cinci coarde (cum contrabasul cel maro- roşiatic, – graţie coardei do), după ce-ţi bate,-n os, cinci cuie… Al cincilea, poate că nu e decît un bonus, la căluşul ce ţine corzile întinse ca tu să-ţi treci, apoi, arcuşul pe ele, cu puteri ne’nvinse de chinul copleşindu-ţi gamba de biet unijambist, a ta, pe care cînţi cum ai cînta pe-o violă de demult, a gamba, care va fi adus cu cel de-i zicem, azi, violoncel – şi-i o vioară mai albastră (3.), adică un violon-ciel, în timp ce roşie-i vioara noastră şi feminină e, în cel mai înalt grad… O, şi ce linii, ce curbe, ce meandru tandru, ca-n bronzurile lui Cellini (4.), e-n lemnul său de palisandru, că Somnambula lui Bellini din stînga, îl aude-n somn şi (((((făr’ s-o dibuie vreun domn cu-auriculare fante: f-uri, – care,-n sonorele gherghefuri, va fi dormind, cuprins în tramă de vis ce nu se mai destramă, iar ăl de buzele-şi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.