„Politicile filmului. Contribuţii la interpretarea cinemaului românesc contemporan“

  • Recomandă articolul
Andrei Gorzo, Andrei State (coordonatori) Politicile filmului. Contribuţii la interpretarea cinemaului românesc contemporan Editura Tact, Cluj-Napoca, 2014, 320 p. Argument de Andrei Gorzo & Andrei State Cinematografia contemporană este cel mai important produs cultural de export al ţării, Noul Cinema Românesc, sau Noul Val al filmelor româneşti, devenind încetul cu încetul un fel de marcă locală. Însă deşi filmele realizate aici continuă să adune premii la festivaluri importante şi să strângă cronici pozitive în publicaţii de specialitate, ele se bucură de o apreciere oarecum subînţeleasă, care nu s-a tradus nici măcar într-un număr semnificativ de bilete vândute, cu puţine excepţii publicul ocolind constant sălile unde acestea rulează. Mai mult, în pofida notorietăţii sale, analizele şi interpretările acestui fenomen cultural au depăşit doar incidental stadiul cronicii de film, regizorii înşişi fiind, paradoxal, cei care furnizează în interviuri majoritatea cadrelor de explicaţie ale propriilor filme. Dacă observaţiile acestea sunt valabile pentru receptarea internaţională, ele sunt cu atât mai valabile în privinţa mediilor cinefile şi intelectuale româneşti, unde domină moduri pre-teoretice (care uneori se pretind anti-teoretice) de a comenta ceea ce se întâmplă în cinemaul autohton, iar eforturile, şi aşa puţine, de a-l discuta „mai teoretic” tind să se facă după ureche, ignorându-se […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }