Bonjuriştii globalizării şi supermarketizarea tradiţiei
Florin DUMITRESCU – Tradiţii la superofertă. Între socoteala din agenţie şi cea de la raft
- 11-12-2015
- Nr. 802
-
Paul CERNAT
- ANTROPOLOGIE
- 0 Comentarii
Florin Dumitrescu e un artist al advertisingului dublat de un analist eficient al lui. Visul (postmodern?) al concilierii dintre artist şi burghez, dintre creativitatea subversivă şi pragmatismul comercial, şi-a găsit în el un reprezentant aparte. Filolog şi italienist trecut în 1995 la copywriting, textier al unor trupe rock de succes (de la Sarmalele reci la Direcţia 5 şi, mai nou, Phoenix), cu cîteva volume de poezii mainstream la activ, s-a afirmat şi ca unul dintre primii „cronicari de publicitate“ din presa românească. Dacă nu chiar primul. Paralel cu activitatea de copyriter la cîteva dintre marile agenţii bucureştene, a scris în anii ’90 la Dilema, Capital, Adevărul şi Playboy, după 2000 – la Observator cultural, Iquads, The Industry şi B-24-FUN, între 2001 şi 2003 a fost editorialist şi editor la revista Advertising Maker, iar din 2014 ţine un „jurnal“ de antropologie digest la Caţavencii. În 2013 a publicat ebook-ul Bâlciul Universităţii. Redescoperind spiritul tîrgoveţ în Bucureştiul postsocialist, în care fenomenul e discutat din perspectiva insolită a unei bahtiniene „tradiţii a carnavalului“ popular. Rezultat a 15 ani de participare activă, teza sa de doctorat în socioantropologia consumului, susţinută cu Vintilă Mihăilescu la SNSPA, s-a tradus de curînd printr-un volumaş dens şi „cu […]