Identitatea unei noi serii de proza

  • Recomandă articolul
Cea mai stimulativa colectie a noii edituri Cartea Romaneasca – re-incarcate si relansate de Polirom in colaborare cu institutia-mama USR – este in acest moment cea de proza. Cu exceptia veteranului-mereu-tinar Emil Brumaru si a veteranei-mereu-tinere Nora Iuga, autori-reper pentru mai tinerele generatii de poeti, colectia de poezie cuprinde deocamdata autori „douamiisti“ facuti vizibili mai mult de activitatea in mass-media si de varii necesitati promotionale decit de o autentica personalitate artistica. Iar colectia de critica si eseu nu a publicat pina acum volume originale, ci doar reeditari notabile. Oricum, daca se poate vorbi de un reviriment in literatura romana a ultimilor ani, acesta nu s-a produs in domeniul poeziei si nici macar in acela al eseului critic, ci in roman. Pentru ca in constituirea unei identitati imaginea unei serii conteaza nu numai la propriu ci si la figurat, se cuvin a fi apreciate si calitatile ambalajului: de la conditiile grafice excelente – remarcabile prin eleganta, distinctie si prospetime subtil-semnificativa – pina la discretele extrase promotionale de pe mansoane, totul indica bun-gust si seriozitate. In plus, dincolo de aceste aspecte, nota distinctiva a prezentei colectii pare a fi vointa de a propune – inainte de orice – un pariu calitativ. Bref: […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }