„Istoria a dovedit că suportul numit peliculă este cea mai durabilă formă de arhivare“

O conversație cu Dana BUNESCU

  • Recomandă articolul
„Semnatară“ a sunetului/sound-de­sign‑ului la filme precum Aferim sau Toată lumea din familia noastră și a montajului la Poziția copilului, 4 luni, 3 săptămîni și 2 zile, Cînd se lasă seara peste București sau Meta­bolism, Q.E.D. etc., Dana Bunescu are experiența directă a Arhivei Naționale de Filme de mulți ani, cea mai amplă fiind legată de filmul de montaj al lui Andrei Ujică, Autobio­grafia lui Nicolae Ceaușescu (2010). Primul contact: „Inițial, după ce am terminat o primă schemă cu materiale de la televiziune (să fie clar, situația nu e mai bună nici la arhiva Televiziunii, și ei stau pe o grămadă de aur și nu-și dau seama), am făcut o listă cu posibile subiecte de interes. Nu era nici scurtă, nici lungă – potrivită, ca să spun așa – și am cerut obiectele, filmele legate de subiectele cu pricina, de la ANF. Iar din toată lista, ne-am trezit cu zece cutiuțe. Iar doamna de la Arhivă ne-a arătat, drept demonstrație, un caiet scris de nu știu cine, unul dintre redactorii ANF, în urmă cu cîțiva ani, care atît apucase să scrie: două pagini. Cam asta era tot ce se găsea în materie de filmări cu tema Ceaușescu…“. Există un concept magic […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12886 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }