Ai noştri tineri la Chişinău învaţă…

  • Recomandă articolul
Un regizor român montează la un teatru din România o piesă a unui autor din Republica Moldova, un regizor moldovean pune în scenă o piesă rusească pe o scenă brăileană, un director de scenă din Cluj semnează un Romeo şi Julieta într-o instituţie de spectacol din Chişinău. Sînt fapte fără legătură între ele (şi care nu justifică, e adevărat, un titlu precum cel de mai sus), datorate, poate, globalizării ori, poate, crizei din teatru şi dorinţei de diversitate. Sigur e doar faptul că e pentru prima dată cînd astfel de colaborări sînt cu adevărat vizibile (iar lor li s-ar adăuga recenta premieră a lui Alexander Hausvater de la Teatrul Naţional de Operetă, Odiseea Vîsotski, unde participarea, în distribuţie, a unor actori de la Chişinău sau de origine moldovenească e remarcată în toate materialele de promovare).   Confuzii realiste în teatrul absurdului de zi cu zi   Textul lui Constantin Cheianu Volodea, Volodea a apărut anul trecut într-o antologie a Fundaţiei „Camil Petrescu“/Teatrul Azi, înainte de a fi montată de Claudiu Goga la Naţionalul din Iaşi, sub titlul Made in Est (unde preferinţa pentru „Est“ în loc de „East“ permite utilizarea, pe afiş, a semnului grafic pentru moneda euro). Cheianu, critic […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }